Alegerea spațiului pentru afacerea dumneavoastră reprezintă o decizie extrem de importantă, mai ales dacă sunteți la început.

Spațiul de birou pe care îl veți închiria reprezintă mai mult decât locul unde veți merge la serviciu – este o investiție de capital semnificativă, care trebuie să contribuie la cresterea afacerii dvs. Dacă nu alegeți corect, riscați să irosiți banii, deoarece spațiul ales ar putea să nu vă ajute la creșterea vânzărilor sau să fie mai scump decât vă puteți permite.

Puteți încerca să găsiți singuri un spațiu pentru birouri căutând anunțurile existente sau puteți opta pentru angajarea unui agent imobiliar care să corespundă exigențelor dumneavoastră și care să vă găsească cel mai potrivit spațiu de închiriat.

Procesul de închiriere a spațiilor comerciale este unul complex. De aceea, pentru închirierea unui spațiu pentru birouri de calitate, este util să luați în considerare următoarele aspecte:

Locația

Comparați poziția spațiului cu nevoile afacerii și clienților dvs. Alegeți un spațiu de birouri care să vă fie suficient de accesibil, dar, în același timp, să aibă o localizare centrală pentru potențialii clienți. Dacă alegeți un spațiu de birou la distanță mare de locuința dvs, timpul pierdut pe drum nu va fi în avantajul dvs, iar dacă locația nu este centrală, clienții ar putea să se orienteze către competitorii dvs.

Mărimea

Stabiliți de cât spațiu aveți nevoie pentru a vă desfășura activitatea. Analizați cu atenție necesarul de spațiu: dacă închiriați un spațiu pentru birouri mai mare decât vă este necesar pentru afacerea dvs, rata lunară poate să consume mai mult din resursele prețioase.

Odată ce primiți o ofertă de închiriere de birouri, aflați care este suprafața în metri pătrați a spațiului respectiv, pentru a vedea dacă este potrivită nevoilor dvs.

Fiți atenți și la modul în care acest spațiu este compartimentat, sau dacă poate fi recompartimentat pentru a corespunde nevoilor dvs.

Dotări

Aflați dacă spațiul de închiriat dispune de baie proprie sau are o baie comună cu alte birouri. O baie proprie reprezintă întotdeauna un avantaj.

De asemenea, aflați dacă există și alte facilități, precum serviciile de recepție, care ar adăuga un plus de profesionalism afacerii dvs.

Dotări

Interesați-vă care sunt costurile medii cu utilitățile, inclusiv cu încalzirea și aerul condiționat, pentru a vă putea planifica cheltuielile lunare. Pe langă rata de chirie lunară, interesați-vă și care sunt taxele suplimentare în cazul în care întarziați cu plata chiriei.

Durata contractuală

Înainte de a semna, verificați durata contractului de închiriere a spațiului pentru birouri. Asigurați-vă că este un contract de maximum unul sau doi ani. În cazul în care afacerea nu crește așa cum ați sperat, nu ar fi în avantajul dumneavoastră să aveți un contract mai lung de închiriere. La fel, dacă afacerea se dezvoltă, este posibil să aveți nevoie de un spațiu mai mare sau cu alte dotări.